شیائومی عرضه SU7 اولترا جاده ای را در نیمه اول سال 2025 تایید کرد. با تکیه بر موفقیت دیوانه کننده مدل اولیه SU7 خود، این نسخه با عملکرد بالا نوید ارائه یک تجربه رانندگی واقعا فراموش نشدنی را می دهد.
مدل مفهومی خودروی الکتریکی SU7 اولترا هفته گذشته معرفی شد و مشخصات قابل توجهی را به نمایش گذاشت. به گفته لی جون، مدیرعامل شیائومی، انتظار میرود که بیشتر قطعات مدل مفهومی به مدل تولیدی منتقل شوند. مدل اولترا همان ساختار شاسی، پیکربندی موتور سه گانه و باکس باتری را حفظ خواهد کرد که نوید عملکردی مطابق با قابلیت های نمونه اولیه را می دهد.
SU7 اولترا دارای سه موتور الکتریکی قدرتمند توسعه یافته داخلی است – دو موتور V8 نصب شده در عقب که با سرعت 27200 دور در دقیقه می چرخند و یک موتور V6s تکی که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. این پیکربندی خروجی ترکیبی 1548 اسب بخار را تولید می کند و سرعت خودرو را در 1.97 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر و در 5.98 ثانیه از حالت سکون به 200 کیلومتر در ساعت میرساند. در یک پیکربندی مفهومی، SU7 اولترا می تواند به حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر در ساعت برسد.
باتری Qilin II ساخت CATL در این خودروی الکتریکی به دلیل توانایی تخلیه سریع و پشتیبانی از ضریب شارژ 5.2C معروف است. این ویژگیها باعث میشود که باتری بتواند انرژی ذخیره شده را با سرعت بالایی به موتورهای الکتریکی منتقل کند. سیستم ترمز با کالیپرهای شش پیستونی در تمام چرخها، قدرت توقف استثنایی فراهم میکند. سیستم ترمز احیاکنندهی بازتنظیم شده، به همراه ترمزهای مکانیکی، قدرت توقف 2.36g فراهم میکند. این عملکرد برای خودرویی با این سطح از توان ضروری است.
در حالی که نمونه اولیه دارای بدنهای کامل از فیبر کربن بود، لی جون تأیید کرد که نسخه تولیدی از این ویژگی برخوردار نخواهد بود تا قیمت مناسبتری داشته باشد. اگرچه این تصمیم ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد، اما تعادلی بین عملکرد و مقرون به صرفه بودن ایجاد میکند و SU7 اولترا را به گزینهای جذاب برای طیف وسیعتری از مصرفکنندگان تبدیل میکند.
قیمت دقیق این خودروی الکتریکی هنوز فاش نشده است. لی جون اطمینان میدهد که SU7 اولترا فقط کمی گرانتر از مدلهای SU7 موجود است که برای نسخه استاندارد از 29700 دلار شروع میشود. ما فرض می کنیم که منظور او “کمی گران تر” از نسخه SU7 Max است که با قیمت حدود 41500 دلار به فروش می رسد.