کیو سیستم

موتورو جستجوی ChatGPT منتشر شد؛ جانشین قدرتمند گوگل؟

جستجوی ChatGPT می‌تواند زنگ خطری برای Google Search باشد، زیرا OpenAI مستقیماً به‌دنبال جذب کاربران از الگوریتم گوگل است. OpenAI همچنین یک افزونه کروم ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد ChatGPT را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر خود تنظیم کنند.
قابلیت جستجوی ChatGPT

OpenAI اعلام کرده است که از امروز کاربران ChatGPT Plus، کاربران Team و اعضای لیست انتظار SearchGPT می‌توانند از موتور جستجوی ChatGPT استفاده کنند. این خبر در تاریخ 31 اکتبر منتشر شد.

این اقدام می‌تواند زنگ خطری برای Google Search باشد، زیرا OpenAI مستقیماً به‌دنبال جذب کاربران از الگوریتم گوگل است. OpenAI همچنین یک افزونه کروم ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد ChatGPT را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر خود تنظیم کنند. موتور جستجوی ChatGPT همچنین با Bing Chat مایکروسافت که در موتور جستجوی بینگ وجود دارد رقابت خواهد کرد.

طبق گفته OpenAI، کاربران سازمانی و آموزشی در «چند هفته آینده» به این قابلیت دسترسی خواهند داشت و کاربران رایگان نیز «در ماه‌های آتی» امکان استفاده از این ویژگی جدید را خواهند داشت.

OpenAI می خواهد “پاسخ بهتری” نسبت به رقبا ارائه دهد

گوگل نتایج جستجو را بر اساس رویکرد «اولویت دادن به نیازهای کاربران» رتبه‌بندی می‌کند، اما همیشه این نتایج دقیقاً مرتبط یا مفید نیستند.

OpenAI قصد دارد با استفاده از مکالمات طبیعی ChatGPT، نیاز به «جستجو در میان لینک‌ها» را از بین ببرد و تجربه بهتری برای کاربران فراهم کند.

OpenAI نوشت: «سؤالات عمیق تری بپرسید و ChatGPT با در نظر گرفتن کل زمینه گفتگوی شما، پاسخی جامع‌تر به شما ارائه خواهد داد.» همانند خلاصه‌های هوش مصنوعی گوگل، جستجوی ChatGPT نیز منابع اطلاعاتی خود را در یک ستون کناری در سمت راست صفحه نمایش می‌دهد.

این قابلیت، اطلاعاتی مانند وضعیت آب‌وهوا، قیمت سهام و نتایج ورزشی را هم ارائه می‌کند. در حال حاضر، OpenAI برنامه‌ای برای افزودن تبلیغات به جستجوی ChatGPT ندارد.

استفاده از رسانه های خبری در نتایج جستجو

OpenAI با رسانه‌های خبری از جمله آسوشیتد پرس، رویترز، آتلانتیک و تایم همکاری کرده است. به گفته واشنگتن پست، جستجوی ChatGPT سوالات مرتبط با انتخابات را به منابع معتبر خبری مانند آسوشیتد پرس و رویترز ارجاع می‌دهد.

وب‌سایت‌هایی که با OpenAI همکاری ندارند، می‌توانند با تنظیمات فایل robots.txt خود، نمایش یا عدم نمایش در نتایج جستجوی ChatGPT را کنترل کنند.

برخی روزنامه‌ها، از جمله نیویورک تایمز، از OpenAI به دلیل نقض حق نشر محتوای خود شکایت کرده‌اند. با این حال، دیگر گروه‌های رسانه‌ای همکاری با OpenAI را در دوره‌ای که هوش مصنوعی تولیدی در حال گسترش است، به عنوان یک استراتژی تجاری ارزشمند می‌بینند.

رئیس رسانه‌ای Vox، پم واسرستین، در پست وبلاگ OpenAI بیان کرده است: «جستجوی ChatGPT وعده داده است که اطلاعات منابع خبری معتبر را بهتر برجسته کرده و منبع‌دهی کند، که این موضوع باعث بهره‌مندی مخاطبان و افزایش دسترسی به ناشرانی همچون ما که روزنامه‌نگاری ممتاز تولید می‌کنند، می‌شود.»

منبع

محصولات جدید

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در کیو سیستم

فرم ورود به کیو سیستم

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید