به گزارش کیو سیستم به نقل از wccftech ،به تازگی شرکت سونی به دلیل قیمتگذاری بازیها در پلیاستیشن استور با یک شکایت عمومی بزرگ در بریتانیا مواجه شده است.
این شکایت که توسط فعال حوزه حقوق مصرفکننده «الکس نیل» به نمایندگی از 8.9 کاربر پلیاستیشن ثبت شده است، مدعی است که سونی از فروش بازیهای انحصاری خود در استور پلیاستیشن بهطور نامناسب استفاده کرده و قیمتهای بسیار بالایی را برای آنها در نظر گرفته است. همچنین، سونی از توسعهدهندگان و ناشران 30 درصد کمیسیون دریافت میکند.
دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT) به نفع مشتکیکننده رأی داده و اجازه داده است تا به دادگاه بروند. در صورتی که سونی در این نبرد حقوقی شکست بخورد، میتواند با جریمه تا 8 میلیارد دلاری مواجه شود و هر مصرفکننده بریتانیایی که در بازه زمانی مشخصی بازی دیجیتالی را از طریق استور پلیاستیشن خریداری کرده باشد، خسارتی دریافت کند.
این شکایت نه تنها بر سونی تأثیر مالی قابل توجهی خواهد داشت، بلکه میتواند به تغییراتی در بازار دیجیتال نیز منجر شود. در صورت پیروزی در این شکایت، مصرفکنندگان میتوانند از بازاری مشتریپسندتر و قیمتهای عادلانهتر برخوردار شوند.
استدلالهای مطرح شده در این شکایت شباهتی با استدلالهایی که در مبارزات قانونی بین اپیک، اپل و گوگل مطرح شده است، دارد. اگر این شکایت موفق شود، ممکن است تأثیر مثبتی بر بازار دیجیتال داشته باشد.